Tuesday, May 14, 2013

ဒီပညာ ဒီစနစ္ တကယ္ေျပာင္းၿပီလား Posted: 12 May 2013 11:01 PM PDT


(လဲ့ရည္ျမင့္) The Voice Weekly

အႏွစ္ ၃၀ စီမံကိန္းျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ၂၀၁၂ ပညာသင္ႏွစ္ အစပိုင္းကတည္းက သိသိသာသာ ေတြ႔ျမင္ရလ်က္ ရွိသည္။ အေျခခံပိုင္းႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပိုင္း ႏွစ္ခုလုံးတြင္ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ေျပာင္းလဲလုပ္ေဆာင္သည္ မ်ားကို ေတြ႔ရွိေနရၿပီး ျမန္မာ့ပညာေရး အမွန္တကယ္ ေျပာင္းလဲေနၿပီေလာ ဟူေသာ ေမးခြန္းကမူ ပညာရွင္မ်ားအတြက္ စဥ္းစားစရာျဖစ္ခဲ့သည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း အဆင့္ျမင့္က႑တြင္ ႏိုင္ငံ တကာအစိုးရမ်ား၏ အကူအညီမ်ား၊ ျပည္တြင္းမွပညာေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ နည္းပညာ၊ ေငြေၾကးပိုင္း အေထာက္အပံ့မ်ား ပိုမိုရရွိလာသည္။

ယခုပညာသင္ႏွစ္ တြင္လည္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈမ်ား တိုးၿမႇင့္ေဆာင္႐ြက္ေနေၾကာင္း အဆိုပါ အသိုင္းအဝိုင္းထံမွ သိရသည္။ ဝန္ႀကီးဌာနဘက္က ျပဳျပင္ေရးမ်ားကို ေရတိုေရလတ္ စီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ေဆာင္႐ြက္ ေနေသာ္လည္း ျပည္သူလူထုႏွင့္ ျပင္ပ ပညာေရး ေလ့လာသုံးသပ္သူမ်ား ႀကဳိတင္ သိရွိႏိုင္မႈ နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ပညာေရး ျမႇင့္တင္ေရးတြင္ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားစြာ ထြက္ေပၚခဲ့သည္ မ်ားလည္း ရွိသည္။

"စစ္အစိုးရက မူဝါဒသေဘာထား ေတြပဲ ထားခဲ့တာ။ ပညာေရးကို ေထာက္ပံ့ခဲ့တာ မရွိဘူး" ဟု အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ဆိုထားသည္။

ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အမွန္ တကယ္ျဖစ္လာႏိုင္မည္ေလာ၊ ႏိုင္ငံတကာ ႏွင့္ ယွဥ္ၿပဳိင္ႏိုင္မည္ေလာ ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို လူငယ္တိုင္း၊ မိဘတိုင္းႏွင့္ ပညာရွင္တိုင္းက ေမးကာ သံသယမ်က္လုံးႏွင့္ စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈ ေနၾကသည္။ ႏိုင္ငံတကာကဲ႔သို႔ ပညာသင္ၾကားနည္း စနစ္ႏွင့္ ပညာေရး စနစ္မ်ား ရရွိႏိုင္မႈရွိမရွိ၊ ျပည္ပတကၠသိုလ္ မ်ားကို ခ်ိတ္ဆက္ကာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံတြင္းမွ သင္ၾကားႏိုင္မႈ ရွိမရွိ၊ ျမန္မာ့ပညာေရးကို ႏိုင္ငံတကာေက်ာင္းမ်ားက လက္ခံမႈရွိမရွိ တို႔ကို အားကိုးတႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည္။

ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ တကၠသိုလ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ တကၠသိုလ္တိုင္းကို မျပဳလုပ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အဓိက ေ႐ြးခ်ယ္ထားေသာေက်ာင္း သုံး ေလး ေက်ာင္း ကိုသာ အရည္အေသြးပိုင္းဆိုင္ရာ ျမႇင့္တင္ ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားထားသည္။ တကၠသိုလ္တိုင္းတြင္ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား ထြက္ေပၚလာေစေရး အတြက္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ဖက္တြင္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ပညာဆက္လက္ မသင္ၾကားႏိုင္သူမ်ား အတြက္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာရပ္မ်ား သင္ၾကားႏိုင္ရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ထုတ္ေဖာ္ေပးရန္ လိုအပ္လာသည္။

ထိုနည္းတူ အေျခခံပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈကို တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ အားလုံးတြင္ တစ္ၿပဳိင္နက္ စတင္မည္ ဆိုေသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ စီမံကိန္းမ်ား အတြက္လည္း ေဝဖန္အႀကံျပဳသူမ်ား ေပၚထြက္လာသည္။ မူလတန္းအဆင့္ ေက်ာင္းသားအားလုံးကို ျပ႒ာန္းစာအုပ္ႏွင့္ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ ေျခာက္အုပ္အျပင္ ေငြသားတစ္ေထာင္ ေပးမည္ဆိုေသာ ပညာေရးစီမံကိန္းက လက္ေတြ႔တြင္ ထိထိေရာက္ေရာက္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ၿမဳိ႕ေန ေငြေၾကးသုံးစြဲႏိုင္ေသာ လူတန္းစားမ်ား အတြက္ ေငြ က်ပ္တစ္ေထာင္သည္ တစ္ရက္မုန္႔ဖိုးမွ်သာ ရွိေသာ္လည္း ေက်းလက္ေဒသ ေငြေၾကးခ်ဳိ႕တဲ့သူမ်ား အတြက္ အလြန္ အသုံးဝင္လွသျဖင့္ လူတိုင္းအတြက္ ျပည့္ျပည့္ဝဝ မေပးႏိုင္ခ်ိန္ လိုအပ္သူမ်ား အတြက္ ဂ႐ုျပဳ ေဆာင္႐ြက္မည္ဆိုလွ်င္ ပို၍အက်ဳိးရွိႏိုင္သည္။

ပညာေရးျပဳျပင္ေရးကို အစိုးရသစ္မ်ား တက္လာတိုင္း ျပင္ဆင္ေရးဆြဲလ်က္ ရွိၿပီး ႏွစ္ၾကာရွည္လာသည္ ႏွင့္အမွ် ႏိုင္ငံတကာ ပညာေရးႏွင့္ တျဖည္းျဖည္း အလွမ္း ေဝးခဲ့သည္။ ဥပမာ-အေျခခံပညာေရးတြင္ ဆယ့္ႏွစ္တန္းပညာေရး စနစ္ကို လာမည့္ ပညာသင္ႏွစ္ မ်ားတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ စီစဥ္ေနခ်ိန္ အာဆီယံႏိုင္ငံ မ်ားတြင္ ယင္းကို လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္ ကတည္းက ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ အဆင့္ျမင့္ ပိုင္းတြင္လည္း လြန္ခဲ့ေသာငါးႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္းက ႏိုင္ငံျခား တကၠသိုလ္မ်ား ႏွင့္ ပူးေပါင္းမႈ အားနည္းခဲ့ခ်ိန္၌ ႏိုင္ငံတကာတြင္ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္မႈ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ႏွင့္ ပညာရပ္ပိုင္းမ်ား ဖလွယ္ခဲ့ၾကသည္။

"လူေတြအစမ္းခံရေပါင္း မ်ားလာၿပီ။ အရင္အစမ္းခံရတဲ့ သူေတြ အခု အသက္ ၅၀ ထိရွိေနၿပီ။ ဆက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔သားေတြ၊ ေျမးေတြထိ ထပ္အစမ္း ခံရေတာ့မလား မသိဘူး" ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚတင္ႏြယ္ဦးက ေျပာဆိုသည္။
"အတန္းတစ္ႏွစ္ တိုးတာနဲ႔ အရည္အခ်င္းတိုးတာ တျခားစီပါ။ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြ အရည္အခ်င္းေတြ ျပည့္ဖို႔လိုတယ္" ဟုလည္း ၄င္းကဆိုသည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ အစစအရာရာ ေနာက္က်မႈ မ်ားကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ အတြက္ မ်ားမၾကာမီကာလတြင္ အတန္သင့္ မီႏိုင္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ ထိုသို႔မီႏိုင္ရန္ လြန္ခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္တာကာလ အတြင္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျပင္ပ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း သုံးသပ္ ေဝဖန္ႏိုင္သည္။

အေျခခံပညာေရး

ယခင္အစိုးရလက္ထက္က ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရန္ အတြက္ ႏွစ္ ၃၀ ၾကာေသာ ေရရွည္စီမံကိန္းကို ငါးႏွစ္စီခြဲကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ ယခု အခ်ိန္ကာလသည္ ပထမႏွစ္တို ငါးႏွစ္စီမံကိန္း၏ တတိယႏွစ္ ကာလျဖစ္သည္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ပထမႏွစ္တို စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ မ်ားသည္ ၂ ႏွစ္တာကာလ အတြင္း သိသိသာသာ ႐ုပ္လုံးေပၚလာသည္။

႐ုပ္လုံးၾကြလာမႈတြင္ ၁၉၈၈ မတိုင္မီ ရပ္နားထားေသာ ကင္းေထာက္လူငယ္၊ လူရည္ခြၽန္၊ ပညာသင္ဆုႏွင့္ ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး အစီအစဥ္တို႔ ျပန္လည္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း ပါဝင္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္သာမက ဆရာ ဆရာမ က႑တြင္လည္း မူလတန္းျပ ဆရာ ဆရာမမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ၿမဳိ႕နယ္ ေက်း႐ြာအလိုက္ ဘြဲ႕ရလူငယ္မ်ားကို ေန႔စား၊ လစား ဆရာမ်ားအျဖစ္ ယခု ပညာသင္ႏွစ္တြင္ စတင္ခန္႔ထားရန္ စီစဥ္ထားသည္။

အလားတူ ဆရာမ်ားအတြက္ အရာရွိ အဆင့္တစ္ဆင့္စီ တိုးျမႇင့္ျခင္း၊ မူလတန္း၊ မူလတန္းလြန္၊ အလယ္တန္း စသည္တို႔ကို ေက်ာင္းအဆင့္မ်ား တိုးခဲ့သည္။ မသင္မေန ရမူလတန္း ပညာေရး အတြက္လည္း ၿမဳိ႕နယ္ေလးၿမဳိ႕နယ္တြင္ သီးသန္႔စီမံခ်က္ျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ ထားသည္။

တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားရွိ မူလတန္း ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ထပ္ေဆာင္း တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားမ်ားကို ေက်ာင္းခ်ိန္ျပင္ပတြင္ သင္ၾကားခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး လက္ရွိသင္႐ိုးညႊန္တမ္း မ်ားကိုလည္း အဆင့္ျမႇင့္သြားရန္ စီစဥ္ေနသည္။ အျခား ေက်ာင္းခ်ိန္ျပင္ပ ပညာေရးႏွင့္ ပညာေရး
စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာ တို႔အတြက္ စီမံကိန္း ေျမာက္ျမားစြာလည္း က်န္ရွိေနေသးသည္။

ယင္းကဲ႔သို႔ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား လုပ္ေဆာင္ေနေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ား အတြက္ လက္ရွိပညာေရးကို သံသယမ်ားစြာျဖင့္ ၾကည့္ေနဆဲပင္ ရွိေသးသည္။ ကာလၾကာရွည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ မ်ားစြာ၏ ပညာေရးစနစ္ လက္ေအာက္တြင္ ေနထိုင္ခဲ့ရေသာေၾကာင့္၊ အေျပာင္းအလဲမ်ားတြင္ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ခြင့္ မရွိေသာေၾကာင့္၊ ယခင္ပညာေရး အေျပာင္းအလဲမ်ား အတိုင္း ျပန္လည္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ အစရွိသည့္ စိုးရိမ္ မႈတို႔ေပၚ မူတည္ကာ ေစာင့္ၾကည့္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ားအတြက္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ ျပ႒ာန္းေပးခဲ့ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔ လုပ္ငန္းပိုင္းတြင္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ မ်ားရွိေနၿပီး လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား ရွိေနေသးသည္၊ အဓိကလြတ္လပ္ေသာ ပညာေရးစနစ္ အသက္မဝင္သေရြ႕၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ေသာ ပညာေရး ေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား မရွိသေရြ႕ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား၏ ပညာေရးစနစ္သည္ အသက္ဝင္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။

ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရးတြင္ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ ေဝးကြာ ခဲ့သူမ်ား အတြက္ ပညာဆက္လက္ သင္ယူႏိုင္ေရး စီမံခ်က္မ်ား၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ေကာလိပ္ႏွင့္ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား ေပၚေပါက္လာရန္ အျမန္ဆုံး ေဆာင္ရြက္ရပါမည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စာတတ္ေျမာက္သူဦးေရ ရာခိုင္ႏႈန္း ျမင့္မားေသာ္လည္း လုပ္ငန္းခြင္ ပညာေရး၊ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သား ရွားပါးမႈ သည္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။

ၾသစေၾတးလ်ႏွင့္ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံတို႔ အျပင္ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားစြာမွ ေငြေၾကးႏွင့္ နည္းပညာဆိုင္ရာ အကူအညီျဖင့္ ဘက္စုံလႊမ္းၿခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရး ေလ့လာသုံးသပ္ေရး လုပ္ငန္းကို ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ အၿပီးသတ္တင္သြင္းရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။ ျပင္ပပညာေရး အဖြဲ႕မ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈမ်ား မရွိခဲ့ ေသာေၾကာင့္ အျခားပညာေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက မူဝါဒပိုင္းဆိုင္ရာ သီးသန္႔တင္သြင္းရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၏ စီမံကိန္းမ်ားသည္ ျပင္ပပညာရွင္မ်ားႏွင့္ အတူတကြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား အားနည္းလ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ လုပ္ငန္းတြင္က်ယ္မႈတြင္ အခက္အခဲမ်ား ရွိခဲ့ဖူးသည္။

ပညာေရးေျပာင္းလဲမႈမ်ား အမွန္တကယ္ ေဆာင္ရြက္ေနသည္ကို ျပည္သူမ်ား သိေစလိုလွ်င္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ေရရွည္ေရတို စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ မ်ားကို ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ခ်ျပေပးရန္ လိုအပ္သကဲ႔သို႔ ျပည္သူမ်ား၏ လက္ရွိပညာေရးေပၚ အျမင္မ်ား ကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာဌာန မ်ားက နားေထာင္ေပးရန္ လိုအပ္သည္။

အဆင့္ျမင့္ပညာေရး

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး အတြက္ သိသာထင္ရွားေသာ အေျပာင္းအလဲသည္ တကၠသိုလ္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး အဆိုပင္ ျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ အဆိုတင္သြင္းခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ျပဳျပင္ေရး ႏွင့္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး အတြက္ ေကာ္မတီ တစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ျပဳခဲ့သည္။

ယင္းေနာက္ပိုင္းမွ စတင္ကာ ၿဗိတိန္ ႏွင့္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံတို႔မွ ပညာေရး ေလ့လာေရး အဖြဲ႕မ်ား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွ မတ္လအတြင္း လာေရာက္ ခဲ့ၾကသည္။ အေမရိကန္ပညာေရး အဖြဲ႕ႀကီး Institute of International Education (IIE) ေခါင္းေဆာင္မႈႏွင့္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုရွိ တကၠသိုလ္ ၁၀ ခုပါဝင္ေသာ ေလ့လာေရးအဖြဲ႕က ျမန္မာတကၠသိုလ္မ်ား အတြက္ သင္ၾကားေရးႏွင့္ စာၾကည့္တိုက္ နည္းပညာဆိုင္ရာ ေထာက္ပံ့မႈမ်ား ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။

ယခုႏွစ္ပိုင္းအတြင္း ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ နားလည္မႈစာခြၽန္လႊာ ေရးထိုးမႈ တို႔လည္း မ်ားျပားခဲ့ၿပီး ဧည့္ပါေမာကၡ မ်ားစြာလည္း လာေရာက္ သင္ၾကားေပးၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သင္ၾကားေရး သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ား အားနည္းျခင္း၊ သင္ၾကားခ်ိန္ နည္းပါးျခင္းႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ သင္ယူမႈစြမ္းရည္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ကြာျခားျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ရသင့္ရထိုက္တာထက္ နည္းပါးေသာ ပညာရပ္ပိုင္းသာ ရရွိခဲ့ၾကသည္။

ထို႔အျပင္ လာမည့္ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႏွင့္ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ တို႔၌ အထူးျပဳဘာသာရပ္ အလိုက္ ထူးခြၽန္ေက်ာင္းသား ၁၅ ဦးစီ လက္ခံသင္ၾကားေပးမည္ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီးက ဆိုသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ၾကာ ပထမႏွစ္ ဘြဲ႕ႀကဳိတန္းမ်ား ရပ္နားထားခဲ့ေသာ အဆိုပါတကၠသိုလ္မ်ား ဖြင့္လွစ္ရန္ စီစဥ္ေနေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရး ဆူပူမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္မႈမ်ား ရွိလာမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားဦးေရကို အနည္းငယ္သာ လက္ခံၿပီး တျဖည္းျဖည္း တိုးသြားရန္ စီမံျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။

ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္မွ ပညာသင္ၾကားခ်င္စိတ္ ထြက္ေပၚႏိုင္ၿပီး ရရွိေသာပညာေရး ဘြဲ႕၊ ဒီဂရီမ်ား ကိုလည္း လုပ္ငန္းခြင္ႏွင့္ ကိုက္ညီစြာ အသံုးခ် ႏုိင္ရန္ လိုအပ္ရာ မိမိအသံုးခ်လုိသည့္ စိတ္ဝင္စားစရာ ဘာသာရပ္ကုိ သင္ယူခြင့္ရရန္ အေရးႀကီးပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္စနစ္ အမွားေၾကာင့္ အထူးျပဳဘာသာရပ္ မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္သင္ယူခြင့္မရွိ ျဖစ္ခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္ ပညာေရးစနစ္သည္ လြတ္လပ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ လြတ္လပ္ေသာ ပညာေရးကိုသာ ဦးတည္သ

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...