Saturday, August 10, 2013

ကေလးေရာ ဆရာပါ မူလတန္း တဲြဖက္သင္ရိုးအခ်ိဳ့ နားမလည္


               

ရန္ကုန္ ၊ ျသဂုတ္ - ၉ ။         ။ အေျခခံ ပညာ မူလတန္းတြင္ သင္ျကားေန ရေသာ တဲြဖက္သင္ရိုးအခို့်မွာ ကေလးမ်ားသာမက ဆရာ၊ ဆရာ မမ်ားအတြက္ပါ သင္ျကားေရး တြင္ အခက္အခဲျဖစ္ေစလ်က္ရိွ ေျကာင္း ပညာေရး အသိုင္း အဝိုင္း မွ သိရသည္။  မူလတန္း အရြယ္နွင့္ မလိုက္ ဖက္ေအာင္ပင္ သင္ယူေနရသည့္ စိုက္ပို်းေရး၊ လူမႈဘဝ၊ သိပၸံအစ ရိွသည့္ ဘာသာရပ္မ်ားမွာ ျပဌာန္း မႈျမင့္မားေနသည့္အတြက္ ယင္း သို့ အခက္အခဲျဖစ္ေနရေျကာင္း သိရသည္။

တနသၤာရီတိုင္းေဒသျကီး ထားဝယ္ျမို့နယ္ရိွ အမွတ္(၄)အ ေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္း မွ မူလတန္းျပဆရာမ ေဒၚစႏၵာ က ''တဲြဖက္သင္ရိုးေတြထဲက စိုက္ ပို်းေရးဘာသာရပ္က ကေလးေတြ အတြက္ နည္းနည္းေတာ့ခက္တယ္။ ကေလးေတြ အတြက္ အလွမ္းေဝးတယ္။ ေသ ခ်ာ ဦးေနွာက္ထဲစဲြေနဖို့ မျဖစ္နိုင္ ဘူး။ မူလတန္းမွာ ကေလးေတြကို ဗီတာမင္ဆိုတဲ့စကားလံုးက သူတို့ အတြက္ နားလည္ဖို့ခက္ခဲတယ္။ ဆရာမက အခါခါရွင္းျပေပးရ တယ္။ တအားငယ္ေတာ့ သိပ္မ လိုက္နိုင္ျကဘူး။ စပါးမို်းေတြက် ေတာ့လဲ သူတို့အေနနဲ့ျကည့္ရင္ အလြန္ျမင့္တယ္။ စာေမးပဲြမွာ ဒီ ဘာသာရပ္ေတြကို ေမးမယ္ဆိုရင္ ေတာ့ ကေလးေတြအတြက္ ဝန္ ထုပ္ဝန္ပိုးျဖစ္နိုင္တယ္။ ကေလး ေတြအတြက္ ပင္ပန္းသလို သင္ရ တဲ့ဆရာ ေတြလဲ ပင္ပန္းပါတယ္'' ဟုေျပာသည္။

တတိယတန္းေက်ာင္းသား ၏ဖခင္ ဦးေက်ာ္စြာက ''စိုက္ပို်း ေရးဘာသာရပ္ဆိုရင္ စပါးနာမည္ ေတြက အင္မတန္ခက္တယ္။ လူ ျကီးေတြေတာင္ မွတ္လို့မလြယ္ ဘူး။ ကေလးဆိုေတာ့ ပိုဆိုးတာ ေပါ့။ ဒီတစ္ခုအတြက္ အခိ်န္ေတြ အမ်ားျကီး ေပးရတယ္။ တျခား ဘာသာရပ္ေတြဘက္ မလွည့္နိုင္ ဘူး။ ဒါေတြက သိသင့္တယ္ဆို ေပမယ့္ ကေလးေတြအတြက္က် ေတာ့ခက္ခဲပါတယ္။ စကားလံုး ေတြကလဲ ပညာရွင္ဆန္ေတာ့ေလ'' ဟု ဆိုသည္။ ဗဟန္းျမို့နယ္ လက္ေထာက္ ပညာေရးမႉး ဦးတင္ဖုန္းက ''သင္ ရိုးေတြကို ေသခ်ာ Research လုပ္ ထားျပီးသားပါ။ သင္တဲ့ဆရာက စပါးမို်းတစ္ခုအေျကာင္း သင္ မယ္ဆိုရင္ သင္မယ့္စပါးမို်းကို ျကိုတင္ရွာထားရမယ္။ ဆရာတို့ နိုင္ငံက စိုက္ပို်းေရးနိုင္ငံျဖစ္လို့ ငယ္ငယ္ ကတည္းက စိုက္ပို်းေရး အေျကာင္းေတြသိေအာင္ ဒီလို ဘာသာရပ္ေတြ ထည့္ထားေပး တာ။ ဒီဘာသာရပ္ေတြကို စာေမး ပဲြေတာ့ မစစ္ဘူး။ တတ္ေျမာက္ မႈစစ္ေဆးတာပဲရိွတယ္''ဟုေျပာ သည္။

လက္ရိွအေျခခံပညာမူလ တန္းတြင္ ေက်ာင္းသင္ဘာသာရပ္ မ်ားအျပင္ ရသ၊ ကာယ၊ ပန္းခီ်၊ စိုက္ပို်းေရး၊ ျပည္သူ့နီတိ၊ ျပည္ ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ဟူ၍ တဲြဖက္ ဘာသာရပ္ေျခာက္ခုကိုပါ သင္ ျကားေပးလ်က္ရိွေျကာင္း သိရ သည္။ ပညာေရး ကြ်မ္းက်င္သူ ေဒါက္တာေနက ''သူတို့က အ လြန္ေတာ္ေစခ်င္ တတ္ေစခ်င္လို့ ဖိသိပ္သင္ျကားတာက မျဖစ္သင့္ ဘူး။ သူတို့သင္ရမယ့္အေျကာင္း အရာထဲကမွ အမွတ္ယူတာမို်း ေတြလဲမရိွသင့္ပါဘူး။ ကေလးေတြ စာအုပ္သယ္ တာက အစ မသက္ သာပါဘူး။ ဒီအတိုင္းဆက္သြား မယ္ဆိုရင္ ကေလးေတြအေနနဲ့  (Cranning) ဆိုတဲ့ ငယ္ငယ္ရြယ္ ရြယ္နဲ့ ဦးေနွာက္ပင္ပန္းတဲ့အျဖစ္ မို်းေတြ ျကံုေတြ့လာရပါလိမ့္မယ္။သူတို့ကို သြယ္ဝိုက္ျပီး နားလည္ ေအာင္ သင္တဲ့ ပံုစံမို်း ဆိုရင္ ပို ေကာင္းပါလိမ့္မယ္''ဟု ေဒါက္ တာေနက ေျပာသည္။

ေအာင္သက္ကို

Yangon Media Group 

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...